7 המסעדות החדשות הכי שוות בשרון

 

הכי רומנטית

ויולט

בית קטן לאהבה

 

 

 

 

העיצוב, האווירה והחוויה

בפינה מרוחקת, איטימית ורומנטית, בבית כפרי שבו שאנה פעם נגריה ואחריה חנות עיצוב, שוכנת כעת מסעדה באווירה כפרית המדמה את טוסקנה. השף והבעלים יוסי שטרית (לשעבר סו שף רפאל, לחם ארז, ג'ולסון, לורנס, ארטישוק, אלומה) ואשתו נעמה, בחרו בשם פקעות הסיגליות, מהן הוקסמו במהלך טיול ירח הדבש שלהם והם מבקשים לשחזר כאן את ריגושי ירח הדבש הקסומים והרומנטיים. מקום שליו, רגוע ופסטורלי, עם תחושת חו"ל במרכז הארץ, הרחק מהמולת הכרך. המבנה מכוסה כולו בשרך קיסוס ירוק עתיר עלים ובחצר עצי פקאן. פנים המסעדה עוצבו בידי הבעלים בגוונים בהירים וחומים, אנמיים, נקיים וחפים מגינונים, אך מנסים לשוות למקום הדרת כבוד אלגנטית ומכובדת, המשדרת "כאן האמנות היא אוכל ולא פוזות עיצוביות". שולחנות קטנים עם מפות ומפיות בד לבנות. מנות קטנות וממוקדות, מעוצבות ביד אומן.

 

האוכל 

המטבח מוגדר כ"גלובלי מוקפד ויצירתי, המתבסס על טכניקות ומטבח צרפתי, עם שימוש בטעמים מהמזרח הרחוק ומהמזרח התיכון. שימוש בחומרי גלם מאזור הגליל – טלאים, גבינות מחלבה, עשבי תיבול מיוחדים, דבש, שלל דגה יומית טרייה ועוד". אפשר לכנותו מטבח צרפתי – גלילי: מבוסס על יסודות המטבח הצרפתי, אך משלב חומרי גלם ים תיכוניים ועשבי תיבול, שהזוג מלקט בכפרים ערביים ודרוזיים בגליל.

הראשונות מציעות (32-45 ש"ח) טורטליני לחי עגל עם שמן כמהין לבנות ודלורית צלויה, קוקי סאן ז'אן מאודים בסויה וחומץ אורז עם נוגטין בוטנים וצ'ילי ופרוסות סלק עם בשר סרטנים כחולים ואיולי טרגון. העיקריות כוללות מנות כמו (78-119 ש"ח) שרימפס, קלמארי וקלאמפס עם פוקצ'וי ורוטב חמאה לבנה, מנה מסעירת חושים בטעמיה. סינטה עגל עם רוטב ציר עגל, תפוחים ותימין ואנטרקוט עם בצל ממולא בחיטה ירוקה, ציר עגל וגרגירי חרדל, שמצאתי אותו חסר טעם. בפעמים בהם ביקרתי, נהניתי מאד מפירות הים, לעומת זאת לבשר שאכלתי לא היה טעם של בשר. 

 

מיוחדים

גולת הכותרת היא הקינוחים (29-35 ₪), אומנותו ואהבתו של שיטרית, עתירי טעמים המעורבים בעשבי בר, אלה מיצבים יצירתיים ועיצוביים, המוגשים בכלים ובעיצוב שהם חלק מחוויית הטעם. לא ניסיתי את התפריט הרומנטי שלהם לארוחות בוקר עשירות טעמים ונופי כפר בימי שישי, אך הן נראות מפתות ובמחיר סביר מאד (כ-50 ש"ח).

 

השרות

חביב אך מאופק. כמו ליהנות ממלצרים ישראליים בארמון האליזה.

 

המחיר

יקר (מעל 200 ₪ לארוחה ממוצעת).

 

לסיכום

למרות שקשה להתאפק, בכל זאת לא אשתמש במילה שאני הכי שונא "קסום". מקום מרגיע, אנין וטעים. להצעות נישואין, פתיחת חגיגות ירח הדבש, למנכ"לים, נשותיהם ומאהבותיהם.

 

ויולט  מושב אודים

 

 

  

 

  

 

הכי יצירתית אך נגישה

ברקרולה

הבר שר ברקרולה

 

 

 

 

 

העיצוב, האווירה והחוויה

מסעדת מה שמכונה אצלנו ביסטרו בר, ששאלה את שמה משירתם של משיטי הגונדולות משורגי השרירים בונציה והתפרסמה כאחת המסעדות הטובות בארץ. מיקומה המפתיע באזור התעשייה החדש בכפר סבא, ההיי טקי אך אפרפר, תורם אף הוא לאווירה הנעימה והבלתי פורמאלית שבמקום, אך המגיש מנות איכותיות ויצירתיות. מגמת האיכות יחד עם נינוחות לא מכופתרת, ניכרת גם במטבח וגם בעיצוב המקום. במוצאי שבת אפשר להתענג של סשנים של ג'אז המנוגנים במקום.

 

האוכל 

המטבח של נעם דקרס (לשעבר סו שף ברפאל, קלואליס, מול ים) כאמור איכותי, מודרני אך נגיש, מוכן בשיטות עשייה קלאסיות ואהבה מיוחדת הניכרת לפירות ים ודגים. בראשונות (36-55 ₪) יצוינו הג'מבו שרימפס עם סלט חם של קלאמרי וחמאת טוביקו. סקאלופ אטלנטי לרטטוי, עם ציר סרטנים ויין אדום. סביצ'ה סקאלפו, במרק צונן של זרעי עגבניה ונבטי כוסברה. בעיקריות (78-105 ₪) יוזכרו השרימפס, פטריות יער ובטטה מתוקה. דג ים טרי על פונדו כרישה, זעפרן ורוטב יין לבן. מול מרנייר עם מולים ביין לבן, חמאה ובצלצלי שאלוט. צלע לבנה עם צ'טני אגסים, דלעת צלוייה ודבש תמרים. הקינוחים יכללו ברולה, סאנדיי וסורבה (30-42 ₪).

 

מיוחדים

בר ברקרולה הוא בר עשיר בבירות ומשקאות אלכוהוליים והוא ללא ספק מהברים הכי מוקפדים וטובים המוכרים בארץ, עם נציגות של סינגל מאלטים, מלאי עשיר של סוגי וויסקי שונים ומשובחים והמון בירות בברזים ובבקבוקים מזנים הנדירים בארצנו. ברוח הטרנד הנכחי של ה"טעימות", הלא הן מנות קטנות המהוות חתך נאמן של ההיי לייטס של המטבח, גם ברקרולה הצטרפה עתה לטרנד. מנה אחרת מיוחדת, היא קוד אטלנטי צלוי עם פטריות מורל, אספרגוס, תבשיל כרוב אדום וחמאת סרטנים.

 

השרות

מאורגן, מוקפד, חביב ולא פורמלי

 

המחיר

יקר (מעל 200 ש"ח לסועד)

 

לסיכום

בישול יצירתי אך נגיש, איכותי ויצירתי, באווירה נעימה ולא פורמאלית ועם בר ייחודי עתיר בירות ומשקאות אלכוהוליים.

 

ברקרולה  כפר סבא

 

 

 

 

 

 

הכי אורבנית

אדיסון

ניו יורק ברעננה

 

 

 

 

העיצוב, האווירה והחוויה

מסעדה ביום ובר בלילה, נחבאת מעט מן העין ומסתירה מקום מגניב ביציאה אסתטית חושנית, בסיסי אך מפתיע בג'סטות קולינריות ושפוי במחיריו. האדריכלית טלי כהן אנדרסון שיוותה למקום אווירה ניו יורקית, בגווני אדום, אפור ושחור, עם ריהוט עור שעוצב במיוחד עבור המקום. המקום מצטט דיינר אמריקאי פתוח, עם בר במרכזו. כיאה לאדיסון ממציאה של נורת החשמל, העיצוב עושה שימוש יצירתי בתאורה, כשהאורגזמה בבר העשיר והמרהיב, בעל תאורת הלדים המתחלפת, מסכי פלזמה מפוזרים, תאורת רצפה משתנה וגופי תאורה ייחודים. מקום המעניק תחושה ידידותית, נעימה ומפנקת בכל זמן ומצב ולכל אחד ואחת, לזוגות אוהבים, משפחות עם ילדים, ארוחת עסקים או מפגש חברים אחרי משחק טניס, בבוקר או בלילה, לארוחת בוקר עשירה, סעודת ערב דשנה, או סתם בירה (למה אין בוטנים?).   

 

האוכל 

האוכל בסיסי ופשוט למרות השדרוגים והניואנסים. המקום מקרין מסעדת המבורגר ובירה (יש גינס!), אך התפריט הולך רחוק יותר, אך לא רחוק מדי. בראשונות, פיתה דרוזית במילוי בשר טלה, צנוברים וחציל קלוי עם יוגורט מעל (42 ₪), סביצ'ה מוסר עם שמן זית, חציל קלוי, אבוקדו מוקצף ויוגורט על מצע קרפצ'יו סלק (39 ₪). בעיקריות, קציצות עגל חלב ברוטב יין, מרווה ופרמזן (69 ₪), לחי עגל בציר בקר, ירקות, שורש ופירה (79 ₪). בקינוחים, באונטי 3 שכבות בצק שקדים, גוש חלב וקוקוס ברוטב תות. מבחר בירות כולל בירה גינס. ארוחות בוקר עשירות במחירים מפתים. למרות כל היציאות הקולנריות, בשבילי ההמבורגר והבירה הם סמל המקום.

 

מיוחדים

אמנם יש מדליוני פילה בקר בציר בקר ויין אדום (108 ₪) – אבל מה רע בהמבורגר עשוי טוב מבשר איכותי, עם בירה צוננת מזוגה היטב?

 

השרות

משתדל וקשוב בלי להתעלק.

 

המחיר

סביר (130 ₪ לארוחה ממוצעת).

 

לסיכום

מרגיש בסנטר הניו יורקי עם מחירים כמו בפריפריה השרונית, נעים וטעים, נדיב ומאיר פנים (תרתי משמע). מקום לכל סוג בילוי ולכל אחד: לבירה עם חברים, לפגישה עסקית או אינטימית וגם לסעודה משפחתית.

 

אדיסון   רעננה

 

 

 

 

 

 

הכי משתלמת

קזנקי

דגה ללא דאגה

 

 

 

 

עיצוב, אווירה והחוויה

מסעדת פירות ים הבאה לשבור את הכלל שמאכלי ים יקרים. המעצב דניאל חסון יצר חלל מתחם מסעדה מרווח (בניגוד לכוך הצר של אחותה ברחוב הארבעה בתל אביב) הכולל חלל הסעדה, בר וחנות יין צמודה. במקום מסך פלזמה עם קליפים של mtv, מוקם במסעדה אקווריום גדול ממדים, בו שטים דגים אקזוטיים בינות לצדפים ואצות ירקרקות ומביטים בשלווה באחיהם המשתכשכים מולם ברוטב הקוקוס שבצלחות. הבר בנוי עץ אלון גושני והקיר מלבנים, שעליהם תלויים שני עיגולי ענק, שמאכלסים בקבוקי אלכוהול.

 

האוכל 

על התפריט העשיר ומנות השף של הרשת אחראים צמד השפים ובני הזוג יולי (בהרצליה) וחן (בתל אביב) מזרחי, שתכננו, ערבבו, בחשו ויצרו מנות יצירתיות: שרימפס, קלמרי ומולים, פילה לוקוס ומוסר בכל מני צורות ורטבים כמו חלב קוקוס במחירים סבירים עד מאד 35-55 ₪. קינוחים (28 ₪). הדגש הוא על רטבים ותוספות ויצירתיים, המכסים לעתים על טעמם של פירות הים, שטובעים ונעלמים בקרבם. זה לא מטבח וירטואוזי מעודן ודק ניואנסים, אלא ישיר, לא מתחכם ובסופו של דבר טעים.     

 

מיוחדים

ריזוטו פירות ים וזעפרן (55 ₪). למסעדה תפריט היינות שהוא ללא ספק הגדול בארץ: יש לה פשוט חנות יינות צמודה, עם מעל 300 סוגי יינות מכל העולם. אפשר לצרף לארוחה כל בקבוק שרוצים בתוספת דמי חליצה 25 ₪.

 

השרות

משתדל וידידותי, אישי ומתמצא

 

המחיר

זול (באזור המאה ₪ לארוחה ממוצעת).

 

לסיכום

מקום מעוצב, נינוח וקליל עם מנות טעימות, נדיבות בכמותן, מומלץ למי שמתחשק לאכול ארוחת פירות ים מבלי לקחת משכנתא. יחס עלות מול תמורה מנצח.

 

קזנקי  הרצליה פיתוח

 

 

 

 

 

 

 

הכי ידידותית

אנג'לינה

מושב פריזאי

 

 

 

העיצוב, האווירה והחוויה

בארץ למונח "ברסרי" פירושים רבים וזו התשובה ההוד שרונית לברסרי התל אביבי, אבל ללא תחושת חיקוי יומרני אלא בהחלט עם אישיות ונוכחות משלו. עיצוב מוצלח ומושקע מאד ובצורה מפתיעה בהתחשב לסביבתו המושבניקית. על האווירה הפריזאית אחראי "סטודיו מו" (שעיצב את סבסטיאן וטורקיז), עם בלטות בשחור-לבן, כניסות ממוסגרות בעץ שחור וממורק, מנורות נחושת בסגנון רוקוקו פריזאי מיופייף. הלכו שם עד הסוף, התפריט, הכלים ואפילו בגדי המלצרים, זכו לתשומת לב וכולם מעוצבים. פנינה עיצובית בלכסיקון מקומות הבילוי הארצי, אם כי מקרין קצת יותר בית קפה ממסעדה.

 

האוכל 

השף משה כהן (מנטה ריי ולילית), יצר ברסרי המותאם לישראלים, כמו צרפתי החי באמריקה. מנות קלאסיות, פשוטות, נקיות, עם טעמים מוכרים ובלי ניסיונות ופעלולים. בראשונות, סביצ'ה נתחי דג כבושים (38 ₪), קרפצ'יו סינטה (42 ₪), יש כמובן סלטים (38 ₪) וכריכים (36 ₪). בעיקריות, קציצות מרגז עם 2 ביצי עין (46 ₪) וכמובן המבורגר (52 ₪), סינטה (92 ₪) ואנטרקוט (96 ₪). בקינוחים, קרפ סוזט (32 ₪) וניחשתם, מוס שוקולד (28 ₪), קרם ברולה (28 ₪), פאי תפוחים או עוגת גבינה (28 ₪). יש גם תפריט ילדים (35 ₪).

 

מיוחדים

טבעות פילה לבן בגריל במרינדת צ'ילי, שום ואורגנו (72 ₪). והאווירה הפריזאית, בלי לנסוע אפילו לתל אביב ועם המון חנייה.

 

השרות

מוקפד, מנוהל אישית

 

המחיר

סביר (באזור ה-150 ₪ לארוחה ממוצעת).

 

לסיכום

אירופה עם תחושה ביתית, ידידותי וכאילו קיים שם משכבר כבר עשרות בשנים, כשאיב מונטן וז'ולייט גרקו אחזו יד ביד, מול גרישא החורש את השדות בימיה הראשונים של המושבה. כייפי לקפה, בירה או ארוחה נעימה, אחרי משחק טניס או לחגיגת יום הולדת. זוהי הפנינה של הוד השרון וגם של סביבתה.

 

אנג'לינה   הוד השרון

 

 

 

 

 

הכי קולית בשרון

Rocca      

עם הפנים לים

 

 

  

העיצוב, האווירה והחוויה

פעם אחת, בווילה שעל שפת ימה של הרצלייה פיתוח, גרה לה באושר וגם בעושר, משפחת עופר עתירת ההון, שבמקומה יושבת כיום מסעדת רוקה. יוחסין זה, לצד מיקומה, מייצרים צפייה למגדל שן גסטרונומי, אלא שהמעצבים הצליחו בצורה יוצאת דופן ליצור מקום לא מתנשא, המקרין פשטות נינוחה, מרגשת אך מרגיעה. עיצוב הפנים של גד הלפרין ועיצוב הלאונג' בחוץ של שלום "שלי" יונה מושקעים מאד, אך מאופקים וחסרי שריטות של עיצוב מתחכם. הגוון הכללי שקט, נקי מינימליסטי. המבנה מרובע ושקוף, נותן תחושת מרחב וחופש עד לאופק נוף הים ומאפשר בחורף התכנסות אינטימית. חרף גודלה, רוקה משתרעת בנימוס על פני שישה דונמים של רצועת החוף ומתמזגת בסביבה, שלא נאנסה על ידי האגו של המתכננים. רוקה צוינה לשבח בירחון העיצוב האנגלי wallpaper כאחת המסעדות היפות בעולם. ההסבה במסעדה היא בכורסאות מפנקות מעור שחור, רצפת עץ מהגוני, הקיר מרוצף אבן, עם אח מלבנית שבוערת בנורות קטנים, המבקשים להביא מעט ניחוח אירופי אך מזכירים דווקא את קבר הבאבא סאלי. הלאונג' שבחוץ לעומת המסעדה מרוצף דק עם שפע פינות laid back רכות, שחורות או לבנות, המעניקות חופש בחירה לכל סיטואציה או מצב רוח, חלקן מוארות למפגשי רעים קולניים ואחרות מוארות באור נוגה לקרבה אינטימית, כששביל מוביל אל ספסל זוגי רומנטי בקצה מזח קטן בקצה הצוק ומאפשר לצפות באופטימיות באופק שמעל הים כאילו אין מחר. רוקה מספקת את הסטלבט שבמסעדות חוף כמו שלוותה בתל אביב, עם הפינוק והאיכות שאנו מקבלים בסיטרה או בטורקיז, בתוספת מרחב ייחודי מלא בריגושי סביבה ונוף.

 

האוכל 

השף רונן דברת בלוך ("לורנס") הוזמן כדי לתגבר את אחת מנקודות התורפה של המקום (הירידה ברמת האוכל אחרי פרישתו של השף הראשון אנטוניו מנסה). הוא אחראי לבניית תפריט חדש, עם ראשונות כמו כמו סביצ'ה לוקוס ורצועות ארטישוק ירושלמי (54 ₪), סלט קינואה קר עם נתחי טונה אדומה באיולי (44 ₪) עיקריות כמו שרימפס בלאק טייגר בברוט סרטנים כחולים (79 ₪) וקינוחים כמו קציפת פקאן סיני עם ג'לי מוסקט ומקפא בננות (42 ₪), טריקולור קוקוס  בסירופ אספרסו עם שוט לבנדר (42 ₪).

 

מיוחדים

פילה עגל עם תבשיל חיטה ושורשים מקורמלים ( 115 ₪). וכמובן הנוף עוצר הנשימה.

 

השרות

אל תתנו לשרות המחפף ואף מזלזל לקלקל לכם את הארוחה – ואת הנוף, המעפיל על הכל.

 

המחיר

יקר (מעל 200 ₪ לארוחה ממוצעת), הנוף כלול במחיר.

 

לסיכום

ללא ספק אחד המקומות היפים, המאווררים והנעימים בארץ, שהאוכל והשרות אצלו ידעו עליות ומורדות תלולים וכעת מתניעים אותו מחדש עם שף מהמוכשרים בארץ. מי שבא בעיקר בשביל הנוף ואני ביניהם, לא לוקח סיכונים ולא סובל מנפילות.

 

Rocca   הרצליה פיתוח

 

 

 

 

 

 

הכשרה הכי טרנדית

The Meat & Wine

שעת הכושר

 

 

 

 
 

העיצוב, האווירה והחוויה

הסניף הכשר היחיד בעולם של רשת מסעדות בשרים עולמית. מסעדה דו קומתית גדולה, עתירת אזורי הסבה המותאמים לכל אירוע, גם למפגש פורמלי מכובד וגם למפגש חברתי עולץ, לזוג שוחר אינטימיות או לקבוצה החוגגת הישג משותף. אדריכל גד הלפרין העניק עיצוב עשיר ויוקרתי, אך נעים, מפנק ואינטימי. הסגנון אירופאי מיושב, בגוון כללי של עץ וריפוד עור חומים כהים. אטרקציות: קיר יינות משובחים מכיל מעל 1,000 בקבוקי יין ממיטב יינות העולם וכן תצוגת 100 הסכינים השייכים לאחמ"ים הסועדים במסעדה באופן קבוע: סכין פלטיניום יקרה שעליה חרוט שם בעליה, המשרתת אך ורק אותו ובסיום הארוחה חוזרת לאולם התצוגה. בין 100 לקוחות הרשת הקבועים והנבחרים, בעלי סכין פרטית נמנים נלסון מנדלה, ראסל קרואו, שרליז ת'רון, השייח אלמקתום מלך דובאיי, השחיין האולימפי איאן ת'ורפ, ראש הממשלה האוסטרלי ג'ון הווארד.

 

האוכל 

צלייה ייחודית של בשרים משובחים, לצד תפריט עשיר ומגוון הכולל סלטים, דגים ומנות עוף: פילה בקר, סירלוין, אנריקוט, אנטריקוט עגל (109 ₪ – 155 ₪, מ-300 ועד 500 גרם), נקניקיות בורוורס, שהיא מנה דרום אפריקאית אופיינית של נקניקיות בקר בגריל, על פולנטה, ברוטב צ'אקלקה מסורתי. קינוחים כשרים מפתיעים לטובה. ניסיתי שם הבלחות מטבח משונות, ששילבו למשל קוויאר והתאכזבתי. הבשר נשאר העניין העיקרי.

 

מיוחדים

ספייריבס עגל חלב (או בקר), מנה ענקית של נתחי בשר מובחרים, מבושלים במרינדה סודית וניצלים על הגריל ברוטב הבית המתקתק (130₪).

 

השרות

משתדל וקשוב. לא תמיד מתמצא

 

המחיר

יקר (מעל 200 ₪ לארוחה ממוצעת), אך עם תמורה לאגרה. תפריט ילדים ב-32 ₪.

 

לסיכום

מקום נעים, מושקע ומפנק. מתפקד כמו מכונה משומנת היטב – כמו שרגילים בחו"ל, עם שרות חברותי, לעתים אפילו מגושם – כמו שרגילים בארץ. חגיגה לאוהבי בשרים, עם מבחר גדול ואיכותי. מקום כשר שיתמודד בגבורה עם כל חובב בשר חילוני. המסעדה הכשרה המומלצת לכל מי שחייב או נאלץ לאכול כשר.

 

The Meat & Wine, הרצליה פיתוח

 

 

 פורסם ב"העיר-צומת השרון" 

 

7 תגובות בנושא “7 המסעדות החדשות הכי שוות בשרון”

  1. חבל שהכתובות של המסעדות אינן מופיעות. אם הן מופיעות בבליל הכתוב אתם מפספסים אותי.

  2. מי היה מאמין שישראל תהפוך לכזו מעצמת מסעדות ואוכל? זו אמנם אחת מהנאות החיים אבל לצערי המצב הכלכלי לא מאפשר כל היום לאכול בחוץ. בכל מקרה, אשמור את ביקורת מסעדות לאירוע מיוחד.

  3. אתם בהחלט יכולים להוסיף את "קפה כזה" במרכז צמרות בהרצליה. אוכל מוקפד השומר על רמתו לאורך זמן,שירות מצויין,מוסיקה מרנינה, חידושים מרעננים לתפריט לעיתים מזומנות, מחירים סבירים ביותר. ה-value for money השווה ביותר בשרון.

כתיבת תגובה